Corre i ajuda el medi ambient: reciclem les piles!

El 13 de novembre, al campus universitari, se celebrarà la Cursa A-Pila-2 per a equips de dues persones, amb l’objectiu de conscienciar sobre el necessari reciclatge de les piles. Hi haurà premis, jocs per als més petits, regals, menjar i un concert de Donallop.

Lloc: zona de vianants de la UIB

El campus universitari acollirà la Cursa A-Pila-2, que tindrà lloc el diumenge 13 de novembre de 2016 a partir de les 9 hores, amb els objectius de conscienciar sobre la importància d’una correcta separació i gestió dels residus de piles i acumuladors (RPA), i de promoure hàbits de vida saludables gaudint d’una jornada ludicoesportiva.

Aquesta cursa està organitzada per l’ADEAC (Asociación de Educación Ambiental y del Consumidor) i el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable, i patrocinada per l’ERP (European Recycling Platform) i la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern de les Illes Balears.

Les piles i els acumuladors són residus molt perillosos per al medi ambient, principalment pel contingut en metalls pesants. Si no es gestionen de manera adequada, acaben contaminant els sòls i l’aigua. Reciclar-los implica protegir el medi ambient, estalviar en matèries primeres escasses, generar menys residus i gastar menys energia, a més de reduir els riscs per a la salut i per a les generacions futures.

Des de les 9 fins a les 14 hores hi haurà, a més de la Cursa A-Pila-2, diferents activitats d’educació ambiental entorn del reciclatge de piles, adreçades tant a nins com a adults, així com un concert del grup Donallop i menjar per als assistents, a la zona reservada a vianants del campus (a prop de l’estació del metro).

Les inscripcions a la cursa són gratuïtes. Els inscrits que aportin piles usades rebran un obsequi. Els participants han de formar equips de dues persones. Hi haurà diverses categories i distàncies en funció del gènere i l’edat dels participants. El reglament i l’itinerari es poden consultar a la web d’elitechip, entitat que gestionarà les inscripcions i el cronometratge.

Data de l'esdeveniment: 13/11/2016

Data de publicació: Thu Nov 03 14:26:00 CET 2016