Dues alumnes del grau de Bioquímica guanyen la primera edició dels Premis Balears contra el Càncer

La UIB i l’Associació Espanyola contra el Càncer atorguen aquests guardons a treballs de final de grau i de màster

Dia: el dilluns 20 de novembre de 2017-
Hora: 11 hores
Lloc: Son Lledó, campus universitari, Palma

Tindrà lloc l’acte de lliurament dels Premis Balears contra el Càncer, pensat per a treballs de fi de grau o de màster de la UIB que explorin d’alguna manera aquesta malaltia. Les entitats que convoquen aquest guardó són el projecte Campus Saludable de la Universitat de les Illes Balears (UIB) i la Junta Provincial de les Illes Balears de l’Associació Espanyola contra el Càncer (AECC).

Lliuraran els premis el president de la Junta de les Illes Balears de l’AECC, doctor Javier Cortès; la directora general de Salut Pública i Participació, senyora María José Ramos; el vicerector de Campus, Cooperació i Universitat Saludable, doctor Antoni Aguiló; i el rector de la UIB, doctor Llorenç Huguet.

Els dos premis han estat per a alumnes del grau de Bioquímica.

El primer premi ha estat per a Paula Calvó Garcia, pel TFG «En tumores de estroma gastrointestinal ¿resulta ventajosa la terapia molecular frente a la quimioterapia convencional?». La directora del treball ha estat la doctora Regina Alemany Alonso, del Departament de Biologia.

El segon premi l’ha guanyat Lucía Ferro Sánchez, amb el TFG «Efecto de fenotiazinas antipsicóticas en líneas celulares de glioma». La directora del treball ha estat la doctora Silvia Fernández de Mattos, del Departament de Biologia Fonamental i Ciències de la Salut.

A l’acte també hi assistiran, a més de les dues premiades, les dues directores dels TFG guanyadors.

La convocatòria d’aquests guardons s’emmarca en la línia d’actuacions previstes a l’Acord marc de col·laboració entre la UIB i la Junta Provincial de les Illes Balears de l’AECC.

L’objectiu és incentivar i premiar l’esforç dels alumnes que hagin realitzat treballs de fi de grau i de màster orientats als tres pilars de l’AECC:

1. Informar i conscienciar sobre la malaltia (promoció de la salut, prevenció primària i secundària),
  2. Donar suport al malalt i la seva família i acompanyar-los (atenció social, atenció psicològica, orientació sanitària, rehabilitació i fisioteràpia...), i
  3. Fomentar la recerca oncològica.