L'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible celebra el Dia Mundial de la Salut

Et convidam a la taula informativa que posarem el proper dijous 12 d’abril a la zona de vianants, on podràs rebre informació de totes les activitats que oferim des de l’OUSIS relacionades amb la promoció de la salut.

A més, trobaràs fruita i fruita seca gratuïta a totes les consergeries dels edificis del campus.

Amb motiu de la celebració el 7 d’abril del Dia Mundial de la Salut, des de l’Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible (OUSIS), del projecte Campus Saludable, volem mostrar el nostre compromís d’adoptar les mesures adients per promoure la salut de totes les persones, i més concretament a l’espai on ens situam, que és la Universitat.

Una Universitat saludable és la que incorpora la promoció de la salut al seu projecte educatiu i laboral, amb la finalitat de propiciar el desenvolupament humà i millorar la qualitat de vida de les persones que hi estudien o treballen i, a més a més, formar-les amb la finalitat que actuïn com a models o promotores de conductes saludables a les seves famílies, als seus futurs entorns laborals i a la societat en general (Lange et al., 2006).

La Universitat de les Illes Balears, com a institució promotora de la salut i compromesa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) adoptats pels líders mundials el 2015, posa a l’abast de la comunitat universitària una sèrie de recursos per gaudir d’una vida més saludable:

1. Nutrició: Tallers de cuina saludables; documentals relacionats amb l’alimentació; Dilluns sense Carn: cada divendres noves receptes; Què menjam avui?: menús cardiosaludable i vegetarià a les cafeteries del campus; Temporada de...: espai destinat a informar dels productes de temporada de la nostra terra; Tu tries..., i la teva salut respon:  informació sobre els beneficis i perjudicis del consum de certs aliments; Consulta gratuïta de nutrició.

2. Activitat física: CampusEsport, Per les escales, millor: campanya per fomentar l’activitat física de pujar per les escales; Circuit UIB: activitats ludicoesportives a l’aire lliure; microespais esportius (taules de ping-pong).

3. Salut emocional: Taller d’iniciació a la pràctica de l’atenció plena o mindfulness.

4. Prevenció d’addiccions: curs Tria triar; curs El teu punt de mira.

5. Higiene: Rentat de mans

6. Campus cardioprotegit: distribució de desfibril·ladors al campus

6. Horts ecològics: gaudeix de l’experiència de sembrar el teu propi menjar

7. Mercat ecològic: cada dijous de 10.30 a 14.30 hores a la zona de vianants

8. Punt d’Atenció a la Comunitat Universitària: servei gratuït on podeu resoldre dubtes sobre temes que us preocupen. Hi ha consultes sobre nutrició, VIH, Sexconsulta, assessorament psicològic, sobre ajudes socials, i atenció a les altes capacitats.

Com veus, a la UIB t’ho posam fàcil per gaudir d’una vida més saludable!

Més informació:

Dia Mundial de la Salut (OMS): http://www.who.int/campaigns/world-health-day/2018/es/

Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable: http://campus.uib.es/

Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible: http://ousis.uib.cat/

Data de publicació: Wed Apr 11 15:26:00 CEST 2018