Setmana Dona Sang a la UIB

El campus universitari acollirà diferents punts de donació de sang del 23 al 27 d'octubre i serà l'escenari de la III Cursa Solidària Dona Sang el diumenge 29 d'octubre

La Universitat de les Illes Balears acull la setmana Dona Sang a la UIB, que tindrà lloc del 23 al 29 d’octubre de 2017 al campus universitari.

Aquesta iniciativa, organitzada per la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears, pretén implicar la comunitat universitària en la donació de sang, i donar a conèixer la importància de la donació de sang per salvar vides, com també augmentar el nombre de donacions, captar nous donants i fidelitzar els que ja ho són.

Punts de donació

• Dilluns, 23 d’octubre: edifici Ramon Llull, de les 10 a les 19 hores.
  • Dimarts, 24 d’octubre: edifici Gaspar M. de Jovellanos, de les 10 a les 19 hores.
  • Dimecres, 25 d’octubre: edifici Guillem Cifre de Colonya, de les 10 a les 19 hores.
  • Dijous, 26 d’octubre: edifici Ramon Llull, de les 10 a les 19 hores.
  • Divendres, 27 d’octubre: edifici Arxiduc Lluís Salvador, de les 10 a les 15 hores.

Més informació dels dies de donació de sang a la UIB a: <http://ousis.uib.cat/Serveis/Dona-Sang/>

Cursa solidària

El campus universitari també acollirà la III Cursa Solidària per la Donació de Sang, que tindrà lloc el diumenge 29 d'octubre de 2017 i que organitza la Fundació Banc de Sang i Teixits de les Illes Balears amb l'objectiu de donar visibilitat a una necessitat constant, la donació de sang.

La donació de sang és una carrera de fons. Cada dia es necessiten 200 donacions de sang de tots els grups sanguinis que només poden aconseguir-se gràcies a les donacions de persones sanes i generoses, i serveixen per atendre tot tipus de pacients i malalties, com són tractaments de càncer, hemorràgies en intervencions quirúrgiques, malalties hereditàries que necessiten transfusions periòdiques per viure... Amb una donació de sang, a més de donar vida a tres pacients gràcies a les plaquetes, el plasma i els glòbuls vermells, ajudes una família a veure com el seu ésser estimat millora o viu gràcies a tu. Qualsevol persona sana, entre 18 i 65 anys i que pesi més de 50 quilos pot donar sang. Només el 2 per cent de la població balear dóna sang, i la meitat de les persones que en donen només ho fan una vegada a l'any.

La inscripció a la cursa és gratuïta per a tots els participants, i es farà una cursa infantil (500 metres) i dues curses de 5 i 10 quilòmetres per a adults per a categories absolutes masculina i femenina. Les inscripcions es poden fer a <Sportmaniacs.com>.

Data de publicació: Mon Oct 23 15:58:00 CEST 2017