Per les escales millor

 Quantes vegades agafes l’ascensor en comptes de pujar per les escales?

Saps quins beneficis té pujar per les escales? Penses que segueixes un estil de vida actiu?

El simple fet d’emprar les escales en el dia a dia té més beneficis que els que havies pensat!

Pujar les escales és una activitat física que, com a tal, té una gran quantitat de beneficis per millorar la nostra salut. Començar per fer cada dia aquesta simple activitat ja causarà una bona acció sobre nosaltres, imaginau-vos si, a més, la combinam amb altres exercicis com anar a passejar, desplaçar-nos a peu o en bicicleta, fer activitats com nedar, ballar...

Dur un estil de vida actiu ens aporta molt més que el que ens imaginam:

  • Disminueix el risc de patir malalties cardiovasculars (hipertensió arterial, dislipèmies, diabetis, etc.) i cerebrovasculars.
  • Ajuda a controlar el pes.
  • Manté o incrementa la força muscular, millora la mobilitat articular i prevé o retarda l’inici de l’osteoporosi.
  • Millora la resistència física, la coordinació, l’equilibri i la flexibilitat.

  

Pujant escales es cremen les següents calories, en una persona de 70 kg i durant 30’:

• Escales sense pes: 210 kcal.

• Escales suportant pesos lleugers: 280 kcal.

• Escales suportant pesos feixucs: 385 kcal.

 

 Has sentit parlar de les hormones de la felicitat? Són les endorfines. Aquestes s’alliberen quan fem activitat física habitualment, i alhora ajuden a disminuir o millorar els símptomes de l’estrès, l’ansietat o la depressió. Per això, quan hi ha alguna situació que ens estressa (com per exemple tenir exàmens), si fem exercici, després ens trobam molt millor, i el nostre cervell és més receptiu, de manera que l’estudi i totes les tasques que hàgim de fer les fem de manera molt més eficaç. A més, com tots sabem, descansam molt més després d’un dia d’haver fet exercici, i el cos ens ho agraeix.