Menú de la setmana del 16 al 20 d'abril

Anselm Turmeda

Primer plat
  • Wok de pollastre amb tallarinesPlat cardiosaludable
  • Cuinat de ciuronsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Rostit humit amb patata rostida
  • Fajitas gregues de verdures amb ensalada de canonges i rucaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. Menú del dia amb pa, beguda (aigua, vi o gasosa) i cafè. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Gaspar Melchor de Jovellanos

Primer plat
  • Mongetes vermelles a l’estil mexicà Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Estofat de vedella amb patates bullides
  • Ensalada amb fruites Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Garró en la salsa amb patates al forn
  • Salmó a la planxa amb patates bullides i ensaladaPlat cardiosaludable
  • Hamburgueses de verdures Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,0 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,50 euros: 1r plat i beguda; 5,0 euros: 2n plat i beguda.

Guillem Cifre

Primer plat
  • Mongetes tendres saltades amb cuixot
  • Ensalada de ciuronsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Truita paisana amb ensaladaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Peix fresc a la planxa amb verdures a la planxaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Púding de pomaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros: menú del dia amb pa i aigua. 8,50 euros: menú del dia amb refresc, cervesa o vi. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, 

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Pasta amb tonyinaPlat cardiosaludable
  • Colflori ofegada
  • Ciurons trempats amb tomàtiga, all i julivertPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Pebres farcits amb formatge i nous Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Vedella amb ceba i arròs
  • Calamarins a la planxa amb ensaladaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Pastís de llimonaPlat vegetarià
  • PannacottaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa i aigua;  5,60 euros: 1 plat, postres, vi, gasosa i aigua.

Ramon Llull

Primer plat
  • Mongetes vermelles a l’estil mexicà Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Estofat de vedella amb patates bullides
  • Ensalada amb fruites Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Garró en la salsa amb patates al forn
  • Salmó a la planxa amb patates bullides i ensaladaPlat cardiosaludable
  • Hamburgueses de verdures Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,20 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,60 euros: 1r plat i beguda; 5,10 euros: 2n plat i beguda.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.