Menú de la setmana del 12 al 16 de febrer

Anselm Turmeda

Primer plat
  • Ensalada d’arròsPlat cardiosaludable
  • Macarrons amb espinacs i fruita secaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Llom amb salsa cajun amb patates fregides o verdures saltades
  • Minestra de verdures amb ou durPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. Menú del dia amb pa, beguda (aigua, vi o gasosa) i cafè. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Gaspar Melchor de Jovellanos

Primer plat
  • Arròs a la cubana amb ou a la planxa Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Crema d’albergíniesPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de fruita Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Lluç arrebossat amb ensalada Plat cardiosaludable
  • Mussaca de verdures Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Pollastre estofat Plat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,0 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,50 euros: 1r plat i beguda; 5,0 euros: 2n plat i beguda.

Guillem Cifre

Primer plat
  • Arròs saltat amb verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada mixta
Segon plat
  • Llom de porc a la planxa amb verdura i patates
  • Bacallà amb allioli amb patata bullidaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Natilles de xocolata casolanesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros: menú del dia amb pa i aigua. 8,50 euros: menú del dia amb refresc, cervesa o vi. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Fava paradaPlat cardiosaludable
  • Verdures gratinades Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada alemanya
Segon plat
  • Hamburgueses vegetarianes amb xips de carabassa i patatesPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Entrecot de vedella a la planxa amb puré de patata
  • Aladrocs fregits amb ensaladaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Coca de pinyaPlat vegetarià
  • PannacottaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa i aigua;  5,60 euros: 1 plat, postres, vi, gasosa i aigua.

Ramon Llull

Primer plat
  • Arròs a la cubana amb ou a la planxa Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Crema d’albergíniesPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de fruita Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Lluç arrebossat amb ensalada Plat cardiosaludable
  • Mussaca de verdures Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Pollastre estofat Plat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,20 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,60 euros: 1r plat i beguda; 5,10 euros: 2n plat i beguda.

Son Lledó

Primer plat
  • LlentiesPlat cardiosaludable
  • Ensalada de pasta amb trempó i ouPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Escaldums de pollastre amb pilotes
  • Tonyina a la planxa amb puré de patata i pastanagaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Postres casolanesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres; 5,60 euros: un plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.