Menú de la setmana del 12 al 16 de febrer

Anselm Turmeda

Primer plat
  • Pasta a la toscanaPlat cardiosaludable
  • Crema de xampinyonsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Fajitas verdes amb ensalada de pomaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Llampuga amb ceba i patata a la jardineraPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. Menú del dia amb pa, beguda (aigua, vi o gasosa) i cafè. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Gaspar Melchor de Jovellanos

Primer plat
  • Crema de carabassó Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Cuinat de ciurons amb bacallà Plat cardiosaludable
  • Macarrons amb tomàtiga Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Tall rodó d’indiot al forn amb salsa i puré de patates
  • Cap-roig al forn amb xampinyons i patates al fornPlat cardiosaludable
  • Ous a la planxa amb tombet Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,0 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,50 euros: 1r plat i beguda; 5,0 euros: 2n plat i beguda.

Guillem Cifre

Primer plat
  • Espirals a la puttanescaPlat cardiosaludable
  • Puré de verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Stroganoff de pollastre amb arròs
  • Peix fresc a la planxa amb verdures a la planxaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • NatillesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros: menú del dia amb pa i aigua. 8,50 euros: menú del dia amb refresc, cervesa o vi. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Crema de lletugaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Lasanya de carn
  • Rotlles de cuixot dolç i formatge San Millán
Segon plat
  • Cuixes de pollastre amb ceba i ametllaPlat cardiosaludable
  • Carxofes amb fruita seca i ou fregitPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Filet d'orada a la planxa amb carabassa i patata bullidaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Pastís de mousse de maduixaPlat vegetarià
  • FlamPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa i aigua;  5,60 euros: 1 plat, postres, vi, gasosa i aigua.

Ramon Llull

Primer plat
  • Crema de carabassó Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Cuinat de ciurons amb bacallà Plat cardiosaludable
  • Macarrons amb tomàtiga Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Tall rodó d’indiot al forn amb salsa i puré de patates
  • Cap-roig al forn amb xampinyons i patates al fornPlat cardiosaludable
  • Ous a la planxa amb tombet Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,20 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,60 euros: 1r plat i beguda; 5,10 euros: 2n plat i beguda.

Son Lledó

Primer plat
  • Pasta a la bolonyesa
  • Crema d’espàrecs Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Pit de pollastre a la planxa amb patata i poma al fornPlat cardiosaludable
  • Verdures arrebossadesPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Postres casolanesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres; 5,60 euros: un plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.