Menú de la setmana del 3 al 7 de desembre

Anselm Turmeda

Primer plat
  • Pasta amb pollastre i xampinyonsPlat cardiosaludable
  • Ensalada d’espinacs, tofu i vinagre de pomaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Garró de porc rostit amb patates a grells
  • Calamar a l’andalusa amb ensaladaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros. Menú del dia amb pa, beguda (aigua, vi o gasosa) i cafè. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.). 6,35 euros: mig menú; 5,50 euros: 1r o 2n plat del menú i aigua

Gaspar Melchor de Jovellanos

Primer plat
  • Fideuada mixta
  • Ensalada de tonyina Plat cardiosaludable
  • Llenties estofades amb verdura Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Lluç a la planxa amb minestra de verdures i patata bullida Plat cardiosaludable
  • Verdures de temporada saltadesPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Pit d’indiot a la planxa amb ensalada i patates fregides Plat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Fruita secaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 5,40 euros: 1r plat i beguda; 5,40 euros: 2n plat i beguda.

Guillem Cifre

Primer plat
  • Pèsols amb cuixot
  • Sopa de cebaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Estofat de vedella amb patata bullida
  • Lluç a la planxa amb ensalada i patata bullidaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: menú del dia amb pa i aigua. 8,50 euros: menú del dia amb refresc, cervesa o vi. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.). 5,10 euros: mig menú.

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Arròs a la cubanaPlat vegetarià
  • Crema de faves i formatge de cabraPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de bacó amb crostons
Segon plat
  • Garró amb patata al forn
  • Pèsols, porros i panses saltatsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Llenguado a la planxa amb ensalada variadaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • PúdingPlat vegetarià
  • Pastís de formatge amb confituraPlat vegetarià
  • Gelat

Preus i condicions: 7,95 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa, aigua i pa;  5,80 euros: 1r plat o 2n plat, postres, vi, gasosa,aigua i pa;

Ramon Llull

Primer plat
  • Sopes Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Espaguetis integrals amb salsa bolonyesa
  • Ensalada de tonyina Plat cardiosaludable
Segon plat
  • Pollastre al forn amb patates al forn Plat cardiosaludable
  • Tallada de lluç a la planxa amb verdures saltades Plat cardiosaludable
  • Cuscús amb verdures Plat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Fruita secaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 5,40 euros: 1r plat i beguda; 5,40 euros: 2n plat i beguda.

Son Lledó

Primer plat
  • Crema d’hivernPlat cardiosaludable
  • Fideus secs amb carn
Segon plat
  • Pit de pollastre a la italianaPlat cardiosaludable
  • Mussola a la planxa amb escalivadaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Postres casolanesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres; 5,60 euros: un plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.