Menú de la setmana del 18 al 22 de juny

Anselm Turmeda

Primer plat
  • Fideuada de carn
  • Fideuada de verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Sopa julianaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Pollastre rostit amb poma amb patata al fornPlat cardiosaludable
  • Truita d’espinacs i formatge blau amb ensalada de tomàtigaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros. Menú del dia amb pa, beguda (aigua, vi o gasosa) i cafè. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Gaspar Melchor de Jovellanos

Primer plat
  • Gaspatxo Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Canelons d’espinacsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de tonyinaPlat cardiosaludable
Segon plat
  • Bacallà a la mallorquina Plat cardiosaludable
  • Garró a l’estil lleonès
  • Pastís de verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,0 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,50 euros: 1r plat i beguda; 5,0 euros: 2n plat i beguda.

Guillem Cifre

Primer plat
  • Paella de verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de ciurons, ou i tonyinaPlat cardiosaludable
Segon plat
  • Costelles de porc a la planxa amb samfaina i patates
  • Sípia a la mallorquina amb patata bullidaPlat cardiosaludable
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • Pastís de pomaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,50 euros: menú del dia amb pa i aigua. 8,50 euros: menú del dia amb refresc, cervesa o vi. A més, s’ofereixen unes postres casolanes d'elaboració pròpia (pasta de fulls amb fruites, pastís de iogurt, arròs amb llet, púding, natilles, etc.).

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Arròs Stroganoff amb pollastre
  • Fesols cuinatsPlat cardiosaludable
  • Ensalada amb formatge rocafort i nousPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Pilotes amb salsa de porros i pastanaga
  • Llenguado a la planxa amb ensalada variadaPlat cardiosaludable
  • Patata i esclata-sangs gratinatsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Iogurt Plat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Coca de cocoPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa i aigua;  5,60 euros: 1 plat, postres, vi, gasosa i aigua.

Ramon Llull

Primer plat
  • Gaspatxo Plat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Canelons d’espinacsPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Ensalada de tonyinaPlat cardiosaludable
Segon plat
  • Bacallà a la mallorquina Plat cardiosaludable
  • Garró a l’estil lleonès
  • Pastís de verduresPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,20 euros. INCLOU: pa, aigua, refresc, cervesa o vi. Altres postres: flam casolà, púding, gelat, etc. Es pot canviar les postres pel cafè. Sempre es pot triar una ensalada a canvi de qualsevol plat; 4,60 euros: 1r plat i beguda; 5,10 euros: 2n plat i beguda.

Son Lledó

Primer plat
  • Fideus secs amb carn
  • Salmorejo cordovès Plat cardiosaludable
Segon plat
  • Carabassons farcits de carn amb puré de patata
  • Fajitas de verdures amb formatge fetaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • IogurtPlat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • Postres casolanesPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres; 5,60 euros: un plat, pa, aigua, vi, gasosa i postres.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.