Menú de la setmana del 24 al 28 de juliol

 

Mateu Orfila i Rotger

Primer plat
  • Cuinat de mongetes blanques amb copinyesPlat cardiosaludable
  • Ensalada d’arròs vegetarianaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
Segon plat
  • Secret de porc a la planxa amb carabassa i patata bullida
  • Aladrocs fregits amb ensalada variada
Postres
  • FruitaPlat cardiosaludablePlat vegetarià
  • Iogurt Plat vegetarià
  • GelatPlat vegetarià
  • PúdingPlat vegetarià
  • Coca de pastanagaPlat vegetarià

Preus i condicions: 7,70 euros: 1r plat, 2n plat, postres, vi, gasosa i aigua;  5,60 euros: 1 plat, postres, vi, gasosa i aigua.

Cardiosaludable

Plat cardiosaludable

Absència de fregits, embotits grassos, carns vermelles i/o tallades grasses. Els iogurts i la llet han de ser desnatats; els formatges, preferiblement frescs i, en el cas de formatges curats, en petites quantitats.

Ús moderat d'aliments amb alt contingut de sal.

Predominen els aliments d'origen vegetal (hortalisses, llegums, cereals, fruites i fruita seca). En cas d'aliments d'origen animal serà peix, tant blanc com blau, carn blanca, talls magres del porc moderadament i no més de dos ous a la setmana.

Vegetarià

Plat vegetarià

El contingut principalment ha de ser 100 per cent vegetal: hortalisses, llegums, cereals i fruites, fruita seca i derivats proteics vegetals com seitan, tempeh i tofu (vegà). Es preveu que al llarg de la setmana en ocasions contingui làctics o ou (vegetarià).

Els vegans (100 per cent vegetal) sempre compliran un criteri cardiosaludable, no ocorrerà el mateix en cas de contenir làctics i/o ous, que dependrà de la quantitat i del tipus de làctics.