Comparteix cotxe amb Fes Edit

D'acord amb les dades de l'enquesta d'hàbits de mobilitat de la comunitat universitària, que es fa cada any a la UIB, el 66,5% de les persones que es desplacen al campus de la UIB empren el transport privat, i d'entre aquest percentatge, el 75,4% dels desplaçaments es produeixen amb cotxe amb un únic ocupant.

El Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable de la UIB, l’Escola d’Hoteleria de les Illes Balears (EHIB) i el ParcBIT llancen aquesta iniciativa perquè les persones que fan una ruta similar cap a aquests llocs puguin posar-se en contacte via Internet o telèfon mòbil i compartir cotxe. A través del cotxe compartit es contribueix a la millora ambiental i la reducció de CO2, es facilita la mobilitat de les persones, es pot fer autoestop de forma segura, i mitjançant les noves tecnologies es redueixen i optimitzen els costs econòmics i, sobretot, es coneix gent nova de l’entorn i amb els mateixos interessos, fet que afavoreix el treball en xarxa i el teixit social. Amb aquesta finalitat comptam amb la Comunitat UIB-ParcBIT del Fes Edit. El programa és senzill d’utilitzar. Una vegada un membre de qualsevol d’aquests tres organismes s’hi ha registrat, ha d’assenyalar al cercador la ruta que vol fer (tant d’origen com de destinació) i, de forma automàtica, veurà la/les persona/es amb qui pot fer el viatge.

Com ets pots fer usuari/ària del Fesedit?

1. Registra’t a <http://www.fesedit.cat/portaluib.jsp> amb un domini institucional. Si ets membre de la UIB, el teu domini serà un d’aquests: @uib.es/cat/ue o @estudiant.uib.es/cat/ue.
  2. Completa el registre assenyalant la informació personal, el rol (passatger/a o conductor/a), l’origen habitual, la destinació habitual, la planificació de viatges i, molt important, a l’apartat Comunitat, assenyala que pertanys a la Comunitat UIB-ParcBIT. Confirma el registre.

Com a resultat, rebràs un correu de benvinguda. Una vegada al perfil, s’ha de validar que pertanys a la Comunitat UIB-ParcBIT. La validació és una manera de poder formar part de la comunitat i tenir els beneficis que pertoquen.

Com funciona l’app Fesedit?

Una vegada ets usuari/ària, pots descarregar l’app a Play Store o App Store i començar a viatjar acompanyat/ada.  Només has de tenir em compte que:
a) Si ets passatger/a, has d’entrar la teva ruta al sistema i automàticament et surten persones els trajectes de les quals poden ser compatibles. Aleshores tu decideixes a qui demanes de fer el trajecte. Pots demanar-ho a tantes persones com vulguis, i la primera que t’ho confirmi és amb qui faràs el trajecte.
b) Si ets conductor/a, només has d’esperar que t’arribin peticions de viatges coincidents amb els trajectes que has publicat i confirmar o rebutjar el viatge que t’han sol·licitat.
Els viatges són gratis, el programa deixa oberta l'opció que conductor/a i passatger/a es posin d'acord i n’estableixin les condicions econòmiques (quant val el trajecte, si cada setmana una persona posa el cotxe...).

Per què fer-se’n usuari/ària?

Fesedit facilita la mobilitat de les persones i redueix l’ús del vehicle privat, però, a més, permet conèixer gent nova del propi entorn i amb interessos semblants, abaratir i reduir el cost i el temps dels desplaçaments, contribuir a la reducció de les emissions de CO2 a l'atmosfera i, sobretot, permet tenir accés a un ventall d'avantatges i descomptes pel fet d’emprar-lo. Segueix-nos a les xarxes socials per estar al dia d’aquests avantatges:
Facebook: Ousis de la UIB
Twitter: UIB Campus Saludable
Instagram: uibsaludable

Tens dubtes? Vols saber-ne més?

Consulta a <vr.universitatsaludable@uib.es>.

UIBPArc BitEHIBeasy