I Concurs d'Idees per un Campus més Saludable i Sostenible

L’Oficina d’Universitat Saludable i Sostenible del Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable convoca el I Concurs d’Idees per un Campus més Saludable i Sostenible, amb l’objectiu de donar a conèixer i premiar les idees de la comunitat universitària per gaudir d’un campus més saludable i sostenible.

Qui hi pot participar?

Pot participar-hi qualsevol persona que formi part de la comunitat universitària, amb un límit màxim de dues idees.

Procediment

El concurs es farà solament a través de la xarxa social Instagram i consistirà a publicar una proposta per millorar el campus en termes de salut i sostenibilitat. Les idees per millorar la UIB poden estar relacionades amb activitats, infraestructura o recursos, entre d’altres, i el cost de la seva materialització no pot ser superior a 3.000 euros.

Termini de participació

Atenció! Ampliació del termini de participació fins al divendres dia 8 de març.

Premis

• 1r premi: materialitzar la idea guanyadora sempre que les condicions econòmiques ho permetin, a qualsevol de les seus universitàries, i, a més, una bicicleta plegable.
  • 2n premi: un lot de productes reutilitzables valorat en 55 euros i el certificat del premi corresponent.
  • 3r premi: un lot de productes reutilitzables valorat en 55 euros i el certificat del premi corresponent.

Important!

Per a més informació consulta les bases del concurs.

Idees guanyadores

1r premi: Fonts d'aigua exteriors. Idea de: @jgxx67
2n premi: Recipients reutilitzables. Idea de: @maarina_pascual

View this post on Instagram

Proposta I Concurs d'Idees per un Campus més Saludable i Sostenible #milloraUIB: Els productes d'(ab)usar i tirar són un atemptat ecològic en tant que signifiquen un malbaratament energètic i material per, finalment, bé acabar contaminant algun ecosistema, bé a un abocador, o bé a una planta de reciclatge. Els 2 primers destins impliquen una continua dinàmica extractivista de recursos finits que perdem per sempre, i al 3r malgrat que permet recuperar total o parcialment el recurs material, l'energètic no (tant el que alimenta les màquines de les fàbriques com el combustible emprat a les diferents etapes de transport), de fet, el procés de reciclatge suposa una inversió addicional d'energia. Per tant, en qualsevol dels casos, EL MILLOR REBUIG ÉS EL QUE NO ES GENERA. Hui per hui, el decreixement no és una opció, sinó un imperatiu al qual ens podem decidir adaptar o podem ignorar fins que la pròpia natura ens l'impose sense que estem preparades. Dit això, la proposta és erradicar de les cafeteries de la UIB els envasos d'un únic ús dels menjars per endur, així com el paper d'alumni, de dues maneres complementàries: 1) Promoure que les persones consumidores duguen la seua pròpia alternativa sostenible (aquesta part té cost 0, però és igualment imprescindible). 2) Com a pla B per a aquelles persones que no l'hagen dut, crear un sistema d'envasos i envoltoris retornables amb una llarga vida útil. Tal com ja es fa les biblioteques amb altres objectes, consistiria a deixar el carnet de la UIB/DNI com a "fiança" a canvi bé d'un tupper (proposem un model de vidre amb protecció de silicona) o d'un envoltori per entrepans, i quan ho acabem d'ultitzar i el tornem a la cafeteria, recuperariem el nostre carnet. Calculem que amb el pressupost de 3000 euros es podrien comprar uns 150 productes de cada tipus, els quals serien repartits entre els diferents establiments. En definitiva, seria un canvi a nivell sistèmic que a més convidaria a la reflexió individual, i sense renunciar a la possibilitat dels menjars per endur. Estudiant de Bioquímica.

A post shared by Marina Pérez Pascual (@maarina_pascual) on