Escoltar

Activa't contra el càncer

Al mes de febrer, coincidint amb el Dia Mundial Contra el Càncer, la Universitat d'Alcalà, a través de la Xarxa Espanyola d'Universitats Saludables, ens convida a mantenir unes pautes saludables com a via de prevenció i ens parla dels drets de les persones que pateixen aquesta malaltia. Descarrega'n la infografia.

Com indica l'OMS, el càncer és la principal causa de mort a tot el món. El 2015 es varen atribuir a aquesta malaltia 8,8 milions de defuncions.

Segons l'Associació Espanyola Contra el Càncer, si aplicam hàbits saludables a la nostra vida diària, podem disminuir la incidència d'aquesta malaltia al voltant d'un 50 per cent. A més, també aconseguim fer disminuir la mortalitat si ens detecten el càncer en les etapes més primerenques i ens administren tractaments específics més senzills i eficaços.

La Universitat vol fomentar aquests hàbits saludables de moltes maneres, perquè tota la seva comunitat pugui prevenir l'aparició de la malaltia a través dels actius en salut. Aquests actius són els factors que, a escala individual, grupal o col·lectiva, fomenten la creació de salut. I, per fer front al càncer, poden ser l'alimentació, l'activitat física, les relacions socials sanes o els entorns saludables.
Per això, cal que ens mantinguem actius contra el càncer i cercar eines a la Universitat que ens hi ajudin. Menjar sa, sortir a fer una volteta, cercar moments de relaxació, informar-nos sobre hàbits saludables, demanar fruita, pujar per les escales, gaudir amb els companys i companyes, i relacionar-nos amb professors, conserges, el personal de les cafeteries...

A la Universitat, activa't contra el càncer.

Documents relacionats

Data de publicació: 07/02/2020