Escoltar

Començam un estil de vida que sigui per a sempre

Al mes d'abril, us donarem algunes pautes per mantenir hàbits saludables. Segur que n’hi ha moltes que ja les sabeu, però la pregunta és: les aplicau? Us animam que les tingueu en compte i que comenceu una rutina saludable. Ara pot ser que disposeu de més temps per organitzar-vos i començar-la. Posau-la en pràctica i #QuedaACasa.

UNA DIETA SALUDABLE I UN BON ESTAT D'HIDRATACIÓ
L'adherència a una dieta saludable està molt relacionada amb la disminució del risc de patir diverses patologies a l’edat adulta, com l'obesitat, dislipèmies, hipertensió, diabetis mellitus, osteoporosi, malnutrició i anèmia. Planificau setmanalment el menú saludable i la compra dels ingredients, us resultarà molt útil.
A més, un bon nivell d'hidratació també és indispensable per al funcionament correcte de les funcions biològiques més bàsiques i facilita el rendiment intel·lectual.

IMPORTÀNCIA DE L'EXERCICI FÍSIC EN L'ADOLESCENT I EN L'ADULT JOVE
La pràctica de l'exercici físic és una de les millors estratègies de prevenció i promoció de la salut, perquè millora la forma física, la funció cardiorespiratòria, la força muscular, la massa òssia i, a més, disminueix el greix corporal i ajuda a mantenir un pes saludable. Així mateix, augmenta la concentració, la qual cosa contribueix a obtenir més bons resultats acadèmics. Reservau a l’horari temps per practicar alguna activitat física/esportiva.

DORMIR
L'elevada exigència acadèmica i l'adaptació a la vida universitària predisposen l'estudiant, en algunes ocasions, a no tenir un son de qualitat. Instaurar bons hàbits de dormir i descans, que impliquen dormir 7-8 hores, milloren la qualitat de vida, la capacitat d'atenció visual i executiva, la memòria, la fluïdesa verbal, el pensament creatiu, l'aprenentatge i, en general, el rendiment acadèmic.

SALUT PSICOSOCIAL
Molts joves estudiants us sentiu sota pressió quan heu d’entrar a la universitat, un estat psicològic relacionat amb els èxits acadèmics, el canvi de residència, etc. Aquestes preocupacions poden arribar a provocar-vos sensacions de depressió i angoixa. Una bona salut mental impacta molt directament en el rendiment intel·lectual, així com en la qualitat de vida global. Per això, els estudiants que en necessiteu heu de demanar suport als serveis d'orientació universitària.

SALUT SEXUAL
Molts joves s'exposen a tenir relacions sexuals de manera no segura per manca de coneixements sobre mesures de protecció i riscos de contagi d'infeccions de transmissió sexual (ITS) i embarassos no desitjats. Les campanyes d'informació i conscienciació sobre l'ús de mètodes anticonceptius entre estudiants universitaris i joves en general continuen sent absolutament necessàries. És imprescindible que consulteu un professional de la salut per informar-vos dels mètodes de barrera, contraceptius i de la salut sexual com a hàbit de vida saludable imprescindible.

Us deixam més informació.

Documents relacionats

Data de publicació: 06/04/2020